عنوان: شبیهسازی
جشنواره هنرهای دیجیتال آتن (ADAF) در بیست و یکمین دوره خود با عنوان “شبیهسازی”، به بررسی عمیق مرزهای در هم آمیخته واقعیت و همانندسازی در هنر دیجیتال معاصر میپردازد. این جشنواره با هدف بررسی مفاهیم نظری و تکنولوژیکی مرتبط با “شبیهسازی”، که ابتدا توسط نظریهپرداز ژان بودریار مطرح شد، از هنرمندان دیجیتال، تولیدکنندگان و پژوهشگران دعوت میکند تا به چالشهای فراواقعیت عصر دیجیتال امروزی بپردازند.
موضوع جشنواره:
جشنواره ADAF 2025 به بررسی اثرات “شبیهسازی” و مرز مبهم بین تجربیات واقعی و بازنماییهای دیجیتالی در دنیای امروز میپردازد. در این دنیای دیجیتال، کپیها و ساختههای دیجیتال اغلب نسخههای واقعی را تحتالشعاع قرار داده و موجب تردید در مورد واقعیت و تاثیرگذاری جهانهای شبیهسازی شده میشوند. هدف این جشنواره این است که هنرمندان آثار خود را به گونهای ارائه دهند که برداشت و استنباط مخاطبان را به چالش بکشد و نشان دهند که چگونه تکنولوژی میتواند درک ما از هویت، فرهنگ و طبیعت را تغییر دهد.
دستهبندیها:
جشنواره ADAF از هنرمندان و پژوهشگران دیجیتال دعوت میکند تا در ۱۲ دسته مختلف از جمله ویدیو آرت، انیمیشن، چیدمان، پرفورمنس، موسیقی، AR/VR/XR، وب آرت، تصویر دیجیتال، بازی، ADAF کودکان و سایر حوزهها شرکت کنند. شرکتکنندگان میتوانند در چندین دستهبندی شرکت کنند و حداکثر ۴ اثر را برای هر دسته ارسال نمایند.
شرایط ارسال آثار:
- مدت زمان فیلم یا انیمیشن نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه باشد.
- ویدیو باید در فرمت DVD (PAL) یا به صورت فایل ویدئویی ارسال شود.
- فایل ویدئویی باید با فرمت mpeg یا .mov و حداکثر حجم ۲ گیگابایت باشد.
- برای هر اثر باید فرم جداگانه ارسال شود.
جوایز:
هنرمندان منتخب این فرصت را خواهند داشت تا آثار خود را در جشنواره ADAF 2025 به نمایش گذاشته و در معرض دید مخاطبان بینالمللی قرار دهند. همچنین، آنها میتوانند در مذاکرات و گفتگوهای مربوط به تلفیق علم، فناوری و خلاقیت در هنر دیجیتال مشارکت کنند.
شرکت در جشنواره:
شرکت در این رقابت برای هنرمندان، محققان، سازندگان و علاقهمندان به فناوری از سراسر جهان آزاد و رایگان است.
مهلت ثبتنام:
آخرین مهلت ثبتنام و ارسال آثار ۱۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آذر ۱۴۰۳) است.
این جشنواره فرصتی بینظیر برای هنرمندان دیجیتال فراهم میآورد تا به بررسی تاثیر شبیهسازیهای دیجیتال و فراواقعیت در هنر معاصر بپردازند و مشارکت خود را در گفتمان جهانی هنر و تکنولوژی نشان دهند.