خبرها

مهدی یارمحمدی و جشنواره خورشید عضو NETPAC شدند

بر اساس توافق همکاری جشنواره فیلم مستقل خورشید و NETPAC (سازمان توسعه سینمای آسیا، اقیانوسیه)؛ جشنواره فیلم مستقل خورشید و مهدی یارمحمدی (دبیر و موسس جشنواره خورشید) به عضویت این سازمان درآمدند.

بر اساس این همکاری، جایزه ویژه نتپک برای به رسمیت شناختن کیفیت بهترین فیلم انتخاب شده از آثار کارگردانان جدید آسیا، اقیانوسیه، بصورت سالیانه در جشنواره فیلم مستقل خورشید اهدا خواهد شد.

جایزه ویژه NETPAC شامل لوح تقدیر این سازمان به بهترین فیلم جشنواره فیلم مستقل خورشید با رویکرد توسعه سینمای آسیا، اقیانوسیه؛ اهدا خواهد شد و اطلاعات فیلم و کارگردان فیلم (از جمله پخش کننده و فروشنده فیلم) به طور گسترده ای از طریق وب سایت، پلتفرم ها و اعضای نتپک در سراسر جهان معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است که در این بخش تنها یک جایزه توسط هیئت داوران سه نفره ویژه نتپک، متشکل از اعضای سازمان توسعه سینمای آسیا، اقیانوسیه از آسیا، اروپا و مهدی یارمحمدی (موسس جشنواره خورشید و عضو نتپک) از ایران ، به برگزیده این بخش اهدا خواهد شد.

NETPAC یک سازمان پیشرو برای کشف و ترویج سینمای آسیا، اقیانوسیه است که در سال 1990 در دهلی نو تاسیس شده و دبیرخانه آن در حال حاضر در کلمبو، در کشور سریلانکا واقع است.