خبرها

مهدی یارمحمدی با دو فیلم در جشنواره باستان شناسی TAC امریکا

از میان فیلمهای ارسالی پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به جشنواره بین المللی فیلمهای باستان شناسی TAC امریکا، فیلم “هفت سلام” در بخش مسابقه اصلی و فیلم “شاید…” در بخش جنبی این جشنواره حضور دارند.

فیلم مستند تجربی “هفت سلام” به کارگردانی مهدی یارمحمدی در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی فیلمهای تخصصی باستان شناسی TAC امریکا، حضور دارد.

جشنواره بین المللی فیلمهای باستان شناسی TAC امریکا، از 2 الی 6 می 2018 در منطقه یوجین ایالت اورگان امریکا برگزار می شود و 177 فیلم از 45 کشور جهان را در بخش بهترین فیلمهای جهان با موضوع میراث فرهنگی به نمایش می گذارد.

مستند تجربی “هفت سلام” روایتی تجربی درباره آیین نوشتن هفت سلام با آب متبرک زعفران سفره هفت سین نوروز در منطقه شاهرود است؛ و تا کنون حضوری موفق در جشنواره های بین المللی نظیر: اکو اتنو فولک رومانی، فیلمهای مردم شناسی اسلوانی، مذهب امروز ایتالیا، فیلمهای ایرانی باستان شناسی ونکوور، بینش منچستر، سحر منچستر، یاری سوئد و …داشته است.

لازم به ذکر است در این دوره جشنواره، فیلم ” شاید…” مستند تجربی دیگری از مهدی یارمحمدی در بخش جنبی جشنواره به نمایش در می آید.