آرشيو

جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه جشنواره یاری سوئد برای “باغ بی برگی”

BAGHE BIBARGI 01

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی یاری سوئد، جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه این جشنواره را به غزاله سلطانی برای “باغ بی برگی” اهدا نمود.

فیلم “باغ بی برگی” که توزیع کننده آن پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل است، روایت خانواده ای است که از دل شلوغی تهران امروز می گذرند تا به آرزوهای خود برسند.

جشنواره یاری سوئد که همه ساله به همت انجمن خیریه یاری در سوئد برگزار می‌شود، با هدف کمک به کودکان نیازمند ایرانی تاسیس شده و درآمد حاصل از فروش بلیت فیلم‌های حاضر در جشنواره به کودکان نیازمند ایرانی اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است که در این جشنواره علی زمانی عصمتی برای شیفتگی جایزه بهترین کارگردانی فیلم سینمایی را دریافت نمود.
در مراسم اختتامیه جشنواره مسعود رایگان به نمایندگی از غزاله سلطانی و رویا تیموریان به نمایندگی از علی زمانی عصمتی جوایز را دریافت کردند.
امسال شش فیلم سینمایی و سیزده فیلم کوتاه و مستند در این رویداد رقابتی حضور داشتند.

فیلم “باغ بی برگی” به کارگردانی غزاله سلطانی، پیش از این در جشنواره فیلم کلرمونت فراند فرانسه، short film corner  جشنواره کن، بخش مسابقه اصلی جشنواره WIZ-ART اوکراین، بخش مسابقه بهترین فیلمهای کوتاه جهان جشنواره بین المللی فیلم JAGRAN هندوستان، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه و ویدئو تایلند و بخش مسابقه اصلی جشنواره CONCORTO ایتالیا حضور داشته و موفق به دریافت جایزه فیلم برگزیده دانشجویان سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم کلرمونت فراند فرانسه شده است.

پانزدهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی یاری به مدیریت شیدا شفیعی؛ با همکاری و حمایت خبری پایگاه خبری فیلم کوتاه، طی روزهای ۳ و ۴ اکتبر در دو شهر اپسالا و استکهلم سوئد برگزار شد.