آرشيو

حضور “زمستان است” در بخش نیمه نهایی جشنواره ELCHE

ELCHE-ZEMESTAN AST

فیلم کوتاه زمستان است به کارگردانی سپیده میرحسینی، به بخش نیمه نهایی سی و نهمین دوره جشنواره ELCHE  اسپانیا، راه یافت.

این فیلم که توسط پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل پخش و عرضه می شود، تا کنون موفق به دریافت جوایزی نظیربهترین فیلم با موضوع احترام به انسان در پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، و نیز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین تدوین و بهترین گریم دومین دوره جشنواره سحر منچستر انگلستان شده است.

این فیلم داستان روابط سرد یک خانواده سه نفره را به تصویر می کشد که پسر خانواده سعی می کند برای نجات آن خود را قربانی کند، و پس از راهیابی به جشنواره فیلم مستقل خورشید، جشنواره کارگاه آزاد کیمیایی، جشن تصویر سال، بخش SHORT FILM CORNER جشنواره کن فرانسه، جشنواره سحر منچستر انگلستان و  جشنواره  KINOLUB لهستان در چهارمین حضور بین المللی خود در بخش نیمه نهایی جشنواره  ELCHEاسپانیا حضور دارد.

این جشنواره مستقل بین المللی فیلم، توسط بنیاد مدیترانه ای Caja سازماندهی شده است و  با هدف ارائه یک فضای فرهنگی به فیلم سازان و علاقمندان به سینما، و وفادار به ارتقاء فرهنگ و حمایت از ارزش های در حال ظهور سینما، تمرکز بر نوآوری، ایجاد فرصت گفتگو  و ارتباط با نویسندگان و فیلمسازان برگزار می شود.

با وجود انطباق جشنواره با فن آوری های جدید، این جشنواره ریشه و احترام خود برای دستیابی به بالاترین کیفیت در فرمت های که تکنولوژی اجازه می دهد را فراموش نکرده است و به همین دلیل است که تنها فرمت در رقابت ویدیو با کیفیت بالا است. در این راستا، جشنواره فیلم مستقل بین المللی الچه توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما اسپانیا برای نمایش نامزدها در سی و یکمین دوره جوایز گویا برای بهترین فیلم کوتاه انتخاب شده است.

در این سال به عنوان یک بخش جدید جایزه فیلم های موبایلی برای تمام کسانی که تولیدات که با گوشی های هوشمند، تبلت ها و … ساخته اند برنامه ریزی شده است. همچنین، در طول تاریخ، جشنواره بین المللی فیلم مستقل الچه، حضور چهره های برجسته اسپانیایی سینما مانند: فرناندو فرنان گومز، جولیتا سرانو، سانچو گراسیا، خوان دیگو و … ، از دیگر افتخارات این جشنواره است.

لازم به ذکر است که سی و نهمین دوره جشنواره  ELCHE اسپانیا از 15 الی 22 جولای 2016 در الچه اسپانیا برگزار می شود.