آرشيو

نمایش فیلمهای برگزیده دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید در مجتمع باری

فیلمهای برگزیده دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید در قالب یک سفر تفریحی- اموزشی چهار روزه در مجتمع گردشگری ساحلی باری در ارومیه به نمایش گذاشته شد.

این سفر چهار روزه که بخشی از جوایز برگزیدگان این جشن محسوب می‌شد ، از 4 الی 7 مهرماه با حضور مهدی یارمحمدی دبیر جشن ، فیلمسازان برگزیده و با همراهی خبرنگارکافه سینما و روزنامه اقتصادی اسیا در اقامتگاه مجتمع گردشگری ساحلی باری برگزار شد.

معرفی دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید:

“دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید” به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل به نشانی اینترنتی www.shortfilmsupport.com و به منظور شناسایی و حمایت از بهترین فیلمهای مستقل کوتاه و مستند ایرانی ، همچنین تقدیر از سرمایه گذاری بخش خصوصی در سینمای کوتاه و مستند ، به دبیری مهدی یارمحمدی و به مدیریت هنری مهتاب کرامتی ، در روز جمعه 24 شهریور ماه سال جاری در مجموعه فرهنگستان هنر ، با معرفی برگزیدگان خود و همچنین با تقدیر از اقایان کامران شیردل و کیومرث درم بخش به عنوان دو پیشکسوت سینمای مستند به کار خود پایان داد.

معرفی مجتمع گردشگری ساحلی باری:

مجموعه ای اقامتی، درمانی، ورزشی، گردشگری،پذیرایی و فرهنگی است که در ساحل زیبا و کم نظیر دریاچه ارومیه، در 40 کیلومتری جاده سلماس- ارومیه قرار دارد.

این مجموعه اولین و تنها طرح ملی عملی شده دهکده سلامت در کشور است و تا کنون بخش‌های بزرگی از ان به بهره برداری رسیده است و پیش بینی می‌شود که در اینده نزدیک پذیرای بیش از 400 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی باشد.

گزارشی از برنامه‌های روز اول

اولین بخش از نمایش فیلم‌های برگزیده جشن در سالن همایش مجتمع باری برگزار شد.

در این بخش فیلم تجربی ال به کارگردانی محمد رضا ایلون کشکولی (بهترین کارگردان تجربی)، مستند اسکو به کارگردانی محمد علی هاشمزهی (فیلم برگزیده ژیار فیلم)، انیمیشن گاهی من را صدا بزن به کارگردانی فاطمه کتیرازن (بهترین کارگردان انیمیشن)، فیلم اشیان فرشتگان به کارگردانی علیرضا تقاصی (بهترین کارگردان مستند)، فیلم اینسان به کارگردانی مهدی اقاجانی (بهترین فیلم مستقل تجربی) و انیمیشن کرماندو به کارگردانی حامد اکرمی (بهترین فیلم در بخش حمایتی) به نمایش در امدند.

نشست نقد و بررسی فیلم‌های به نمایش در امده با مدیریت مهدی یار محمدی (دبیر جشن) و با حضور فیلمسازان برگزیده و فیلمسازان جوان ارومیه برگزار شد.

در بخش دوم که به همت مجتمع باری و برای تقدیر از فیلمسازان دفاع مقدس تدارک دیده شده بود فیلم سینمایی کیمیا با حضور احمد رضا درویش (کارگردان فیلم) و پروین کوشیار(همسر خسرو شکیبایی) به نمایش در امد.

گزارشی از برنامه‌های روز دوم

بخش دوم نمایش اثار برگزیده “دومین جشن فیلم کوتاه مستقل خورشید” در سالن همایش مجتمع باری برگزار شد.

این بخش با نمایش فیلم تحسین شده “پابوس” به کارگردانی مهدی یارمحمدی به مناسبت هفته دفاع مقدس اغاز گردید.

سپس فیلمهای انکه گفت نه به کارگردانی داریوش اسکویی (بهترین فیلم جشن در بخش اماتور)، جان مستر به کارگردانی فرامرز وکیلی (بهترین فیلم مستقل مستند)، فراتر از هرمنوتیک به کارگردانی مسعود برخورداری (برنده دیپلم افتخار هیئت داوران)، بالاتر از ابرهای خاکستری به کارگردانی ساره شفیعی پور (بهترین انیمیشن مستقل)، جعبه‌ها به کارگردانی احسان جعفری (بهترین فیلم مستقل) و محسن و اصغر با هم شوخی ندارند به کارگردانی ابوالفضل کاهانی (بهترین کارگردانی فیلم داستانی) به نمایش در امدند.

نشست نقد و بررسی اثار برگزیده هم با مدیریت مهدی یار محمدی (دبیر جشن) و با حضور فیلمسازان برگزیده و فیلمسازان جوان ارومیه برگزار شد.

همچنین در برنامه تقدیر از فیلمسازان دفاع مقدس فیلم دیگری از احمد رضا درویش به نام سرزمین خورشید با حضور کارگردان به نمایش در امد.

در پایان هم مراسم بزرگداشتی با حضور استاندار ارومیه ، مدیر مجتمع باری ، مسئولین استان اذربایجان غربی و فیلمسازان جوان استان برگزار شد و در این مراسم ضمن تقدیر از احمد رضا درویش، نگار اسکندرفر و پروین کوشیار(همسر خسرو شکیبایی)، از مهدی یارمحمدی دبیرجشن تقدیر بعمل امد.

مهدی یارمحمدی هم در مراسم اهدای لوح گفت: امیدوارم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این فیلمسازان جوان و اینده دار ایرانی، مورد حمایت قرارگیرند و با توجه به جذابیتهای شهرستان ارومیه و سرمایه گذاری وسیعی که در این منطقه توسط بخش خصوصی و با هدف جذب گردشگر صورت گرفته است ، پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل امادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام می‌نماید.

در این سفر بخش‌های تفریحی مانند بازدید از دریاچه ارومیه، صرف شام در رستوران سنتی مجتمع باری و همچنین بازدید از مکان‌های تفریحی و تاریخی ارومیه تدارک دیده شده بود.